افزایش طول عمر ایزوگام

چگونه باعث افزایش طول عمر ایزوگام شویم؟ یکی از سوالاتی که قبل و بعد از نصب ایزوگام ممکن است برای شما ایجاد شود، راهکار های افزایش طول عمر ایزوگام است. باید بدانید که تخریب و فرسودگی ایزوگام خسارت های فراوانی به ساختمان وارد میکند و نصب مجدد ایزوگام بسیار هزینه بر و وقت گیر است. از این رو به کار بردن بعضی از راهکارها باعث می‌شود تا عمر ایزوگام خریداری  و نصب شده افزایش یابد.

تعریف و معرفی ایزوگام

پیش از آنکه در این مقاله به راهکار های افزایش طول عمر ایزوگام بپردازیم لازم است تا ابتدا کمی درباره خود ایزوگام صحبت کنیم. هر سازه عمرانی یا هر ساختمان مسکونی بعد از فرایند تکمیل پروژه، نیازمند آن است تا در برابر نم و رطوبت و بارش برف و باران و یا نفوذ سرما و گرما عایق بندی شود. در گذشته مواد و مصالح مختلفی برای این منظور یعنی عایقکاری سقف و دیوارهای ساختمان استفاده میشد نظیر کاه گل، قیرگونی، آسفالت که علاوه بر سختی اجرا، داری مشکلات فراوانی بودند و از همه مهمتر از مقاومت و طول عمر بسیار کمی برخوردار بودند.

امروزه به کمک فناوری های روز عایق رطوبتی پیش ساخته ایی تولید شده است که علاوه بر فرایند نصب و اجرای بسیار آسان و راحت از طول عمر و دوام و پایداری بسیار بالایی برخوردار است.

ایزوگام یک عایق ورق مانند است که از چند لایه قیر و پلیمر و الیاف پشم شیشه و پلی استر تولید شده است و تنها با کمی گرم نمودن توسط مشعل قابلیت چسبانیده شدن بر روی سطوح مختلف را دارد. علاوه بر آن یکی دیگر از محاسن ایزوگام مقاومت بسیار بالا در برابر سرما و گرما و عوامل محیطی است.

 

راهکار های افزایش طول عمر ایزوگام

در زیر به تعدادی از مهم ترین راهکار های افزایش عمر ایزوگام اشاره کردیم. که با رعایت آنها میتوانید حداقل 4 الی 5 سال به عمر ایزوگام خود اضافه کنید.

  1. زیرکاری مناسب نقش مهمی در افزایش دوام و عمر ایزوگام دارد. تنظیم درست شیب سطح مورد نظر و زیرکاری باکیفیت و استحکام بالا یکی از این موارد است.
  2. از دیگر عواملی که باعث افزایش عمر و استحکام ایزوگام می‌شود، مهارت نصاب در نصب ایزوگام است، اگر نصاب ایزوگام بی تجربه بوده و از دقت کمی برخوردار باشد، از عمر و دوام ایزوگام نصب شده کاسته می‌شود. نصب ایزوگام با دقت کافی و رعایت اصول فنی، ضامن عمر و دوام بیشتر ایزوگام است.
  3. ایزوگامی که خریدار می‌شود باید استاندارد بوده و از برندهای معتبر خریداری شود.
  4. نوع محلی که ایزوگام نصب می‌شود نیز در این زمینه مهم است. به عنوان مثال برای نصب ایزوگام بر روی موزائیک نیاز به ایزوگامی با چسب قوی تر داریم.
  5. استفاده از ایزوگام مرغوب به جای ایزوگام های نامرغوب و بی کیفیت، ایزوگام های بی کیفیت به مرور زمان حالت و خاصیت الاستیکی خود را از دست میدهند و سوراخ میشوند و بعد از مدت کوتاهی از سطح پشت بام جدا می شوند.
  6. ایزوگام باید بر اساس کاربرد آن خریداری شود به طور مثال برای ایزوگام پشت بام از ایزوگام دو لایه آلومینیوم دار و برای ایزوگام مکان هایی مانند کف و دیوار سرویس بهداشتی ها و پی ساختمان ها از ایزوگام تک لایه استفاده شود. و همین طور با توجه به دمای منطقه مورد نظر ایزوگام خریداری شود.

# برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب ایزوگام  و قیمت ایزوگام با ما تماس بگیرید.

شرکت ایزوگام الوند راه یک مجموعه خدماتی با سال ها تجربه کاری در زمینه فروش و نصب عایق های رطوبتی، اجرای ایزوگام، اجرای آسفالت، اجرای قیرگونی، جدول بندی در تمامی مناطق و نواحی تهران است که با در اختیار داشتن کادر مجرب و حرفه ایی تا کنون پروژه های کاری فراوانی را با موفقیت انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استعلام قیمت و مشاوره رایگان